אילוף בית מול אילוף פנסיון

כאשר אנו מחליטים שאנו רוצים שכלבינו יעבור אילוף מסודר ברמה כזו או אחרת, מלבד בחירת תוכנית האילוף המתאימה לנו ולרמת המשמעת שאנו מעוניינים להגיע אליה, עלינו לבחור במקום בו יתבצע האילוף-
אפשרות אחת היא אילוף בביתנו, והאפשרות השנייה היא אילוף פנסיון כלומר אצל המאלף.
לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות, ובמאמר זה נמנה את העיקריות שבהן.
כלבנות ואילוף בדרום
תחילה חשוב להבין את התנהלות האילוף בכל אחד מהמקרים-
באילוף המתבצע בבית הלקוח המאלף מגיע פעם בשבוע לערך ונותן לבעלים את הכלים לאלף ולעבוד עם כלבו. בימים שבין הפגישות האילוף על המשפחה לעבוד באופן קבוע עם הכלב, ולהתאמן על המשמעת והפקודות שסוכמו במפגש האילוף הקודם בהתאם להנחיות המאלף.
לעומת זאת, באילוף פנסיון המאלף הוא זה שעובד עם הכלב בכל יום לאורך תקופת האילוף, וההשקעה העיקרית הנדרשת מהבעלים היא להגיע למספר מועט של מפגשים בפנסיון ולהיפגש מספר פעמים בביתם עם המאלף לאחר האילוף, במטרה ללמוד את הבסיס לעבודה עם הכלב ולמתן פקודות באופן נכון.

בהתאם להתנהלות תהליך האילוף היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות-
אילוף פנסיון חוסך זמן ומאמץ של הבעלים, וכן הוא מהיר יחסית כיוון שמתבצע באופן אינטנסיבי ומוקפד ע"י מאלף מוסמך.
בנוסף, הוא חוסך נזקים אפשריים שהכלב עלול לעשות בבית לפני שנבנית המשמעת שלו (מרכזי במיוחד בכלבים צעירים).
כך, אילוף פנסיון היא שיטה המתאימה למשפחות שמעוניינות מינימום התמודדות עם בעיות ו"קפיצה" משלב האימוץ ישירות לשלב בו הכלב מכיר וממושמע לכללי הבית.
לשיטה זו שני חסרונות מרכזיים- הראשון הוא עלותה ביחס לאילוף בבית הלקוח, כיוון שמחירה כולל את האילוף ואת האחזקה בתנאי פנסיון. השני הוא העדר העבודה של הבעלים עם הכלב, המשמעותית הן בבניית יחסי הקרבה ביניהם והן ברמת ביסוס שיטות החינוך והתנהלות העבודה המתבצעת על ידי הבעלים.
לעומת אילוף פנסיון, אילוף בבית הלקוח דורש הרבה זמן ומאמץ מהבעלים כיוון שהם הגורם העיקרי העובד עם הכלב. כך, אין קפיצה משלב האימוץ לשלב בו הכלב ממושמע ואת "התקופה הקשה"  סופגים הבעלים, וכן חוסר הקפדה על עבודה יומיומית בהתאם להוראות המאלף תוביל להארכת משך זמן האילוף.
מצד שני, אילוף בבית הלקוח הוא בעלות נמוכה ביחס לאילוף פנסיון וכן באילוף זה מתבסס קשר הדוק של יחסי קרבה ותקשורת בין הבעלים לכלבו. בנוסף הבעלים לומד כיצד להתנהל מול הכלב גם לאחר האילוף ולהמשך חייהם המשותפים.

אצלנו האילוף מתבצע בביתנו בפנסיון בוטיקי קטן מקסים וביתי, לא תאים, לא חצרות, לא כלובים אלא ממש בבית! 

אנו מקבלים רק שני כלבים כל פעם ולכן לעיתים נדרשת מעט סבלנות, מצד שני כלבכם יחיה כחלק ממשפחה ולהקה וידמה בצורה הטובה ביותר את חזרתו לביתכם.
בזמן שהות כלבכם אצלנו תוכלו גם להנות משירות "ווטרינרית הבית" שלנו, ד"ר טל חן ווטרינרית מוסמכת מטעם האוניברסיטה העברית הינה חלק מהצוות אשר יטפל יום יום בכלבכם.
לכל שאלה מוזמנים לפנות ונשמח לעזור.

קישורים חברתיים

צור קשר

חייגו: 054-7575958 או השאירו פרטיכם

דילוג לתוכן