אילוף בקבוצה

צורה נפוצה נוספת לאלף את כלבכם ולהגיע לתוצאות המיוחלות לחיים של שותפות בריאה הינה אילוף בקבוצה. לפלטפורמה הזו ישנם יתרונות רבים לצד מספר חסרונות ונביא אותם בהמשך המאמר.

אילוף בקבוצת אילוף מתבצע בשתי רמות- האחת במפגש חד שבועי עם הקבוצה, כאשר כל חברי הקבוצה (ההולכים על 2 וההולכים על 4) נפגשים ומתאמנים יחד (במשמעת בסיסית, משמעת מתקדמת, חשיפה, פתרון בעיות התנהגות ואף אילוף מתקדם כגון טריקים), והשניה במהלך שאר השבוע כאשר נדרש כל משתתף להתאמן עם כלבו בבית. למעשה תהליך זה דומה למפגש פטרני שבועי עם מאלף. אז מה האילוף בקבוצה נותן לנו?

היתרון הראשון ושנבדל באופן משמעותי מאילוף שלא בקבוצה הוא שהאילוף בקבוצה מהווה פלטפורמה מצויינת לעבודה עם הכלב בתנאים יחסית מבוקרים (מגרש סגור עם מאמן מקצועי אשר מנווט את האימון ודואג לבטיחות כולם) על ההתנהגות ב"חיים האמיתיים" שכן ישנם גירויים רבים על המגרש: אנשים נוספים, כלבים, ריחות שונים ורבים ועוד…

כך, הקבוצה מספקת לנו למעשה סיטואציות המדמות חיים שיגרתיים ומאפשרת לנו להתעמת עם בעיות אשר קיימות/יכולות לצוץ, וללמד התנהגות נכונה אל מול הסיטואציות האלו. מגרש האימון היעודי שאנו עובדים בו מספק לכלבים אתגרים רבים במטרה להכין אותם ככל הניתן לחיים שבחוץ. נוכחותם של חתולי הבית, עיזים, גירויים ויזואלים ושמיעתיים רבים ועוד, מאפשרת לנו ללמד את הכלבים והבעלים כיצד לתקשר ולהתנהל גם בסיטואציות מורכבות בצורה מיטבית.

יתרון שני שטמון בקבוצה הוא היכולת ללמוד מאנשים אחרים, גם מהדברים החיוביים וגם מהדברים השלילים. בזמן האימון תוכלו לראות ולשמוע את כלל ההארות/הערות אשר ניתנות לכלל חברי הקבוצה וע"י כך "להרוויח" מהידע שמועבר לכולם ולא רק לדברים הספציפיים לכלבכם.

יתרון נוסף הינו חשיפה אינטנסיבית ונכונה לגורמים שונים אשר כלבכם עלול לחשוש מהם עכשיו בעתיד. האילוף הקבוצתי מאפשר לחשוף את הכלב לגירויים רבים בצורה מבוקרת ונכונה, וללמד אותו לא לחשוש מהם כמו גם לשפר את התקשורת שלו עם כלבים אחרים ועם בני אדם אשר זרים לו.

יתרון משמעותי אחרון הוא העלות ביחס לאילוף פרטני. כיוון שאילוף בקבוצה מתבצע בקבוצות של עד 10 אנשים עם שני מאמנים על המגרש המחיר כמובן זול בצורה משמעותית מאילוף פרטי או אילוף בתנאי פנסיון.

חסרונות האילוף בקבוצה אינם רבים אך הם קיימים ועשויים להשפיע רבות על ההחלטה באיזה פלטפורמת אילוף נבחר.

חיסרון ראשון הוא חוסר התאמה לכלבים שהקבוצה מהווה גירוי לא רצוי עבורם. למשל כלבים שמציגים אגרסיביות משמעותית כלפי אנשים לא יוכלו להתחיל את תהליך האילוף בקבוצה כדי לא לסכן משתתפים אחרים. באופן כללי קיימות בעיות מסוימות שפחות נכון לעבוד עליהן מול קבוצה המציגה גירויים רבים שעלולים בחלק מהמקרים להיות מקור הבעיה. נציין כי בחלק מהמקרים ניתן להתחיל באילוף פרטני ואז לעבור שילוב נכון לתוך קבוצת אילוף.

חיסרון שני הוא גמישות זמנים וזמינות. אנשים מאוד עסוקים עלולים לגלות שמאתגר למצוא קבוצה אשר מתאמנת בדיוק בזמנים אשר נוחים להם. במקרה כזה אילוף אישי או אילוף בתנאי פנסיון יכולים להוות עבורם פלטפורמה טובה יותר. בנוסף, קבוצות בד"כ נפתחות כאחת לחודש/חודשיים, דבר אשר יכול להיות בעייתי במידה והמקרה הוא דחוף או שבעלי הכלב לא יכולים/רוצים להמתין.

חיסרון אחרון הוא נוחות המיקום. האילוף בקבוצה מתבצע במגרש קבוע ולא בבית הלקוח כמו האילוף האישי ולכן אם אין באפשרותכם/ברצונכם להגיע למגרש האימון פלטפורמה זו לא תהיה טובה עבורכם.

מקווים שהכנסנו לכם קצת סדר בבלגן שכרוך במציאת מסגרת אילוף אופטימאלית לכלבכם J

לפרטים נוספים וללו"ז קבוצות האילוף שלנו, מוזמנים ללחוץ….

אילוף וכלבנות בדרום
אילוף וכלבנות בדרום
אילוף וכלבנות בדרום

קישורים חברתיים

צור קשר

חייגו: 054-7575958 או השאירו פרטיכם

דילוג לתוכן